델파이와 C++빌더를 위한 최강의 무료 그래픽 프로세싱 라이브러리, Graphics32입니다.
처음에는 g32 사이트의 개인 프로젝트였던 것이 2003년부터 소스포지에서 오픈소스 프로젝트로 진행되고 있네요.
(이번 릴리즈 업데이트 소식은 안영제님께서 알려주셨습니다. 감사~)
주요 특징은 다음과 같습니다. (제가 이미지 프로세싱 전문가가 아니라서.. -.-)
- 표준 TCanvas/TBitmap에 비해 100배까지 빠른 픽셀 처리
- 비트맵 알파블렌딩 (픽셀단위 알파블렌딩 포함)
- 픽셀, 라인, 폴리곤 안티알리아싱 (알파블렌딩과 연결)
- 안전한 멀티쓰레딩을 위한 비트맵 락킹
- 비트맵 확대/축소 기능 강화
- 비트맵 Affine 변환 : 회전, 확대/축소 등
- 비트맵 Arbitrary projective 변환
- 최적화된 더블버퍼링으로 깜빡이지 않는 이미지 표시
- 커스터마이즈가능한 사용하기 쉬운 멀티플 오버레이 레이어 지원
- RGB와 알파채널 프로퍼티 에디터
다음은 Graphics32 홈페이지에 있는 이번 버전의 주요 업데이트 사항들입니다.
What's new in version 1.8 final?
Global usage of new TFloat type alias instead of Single.
Area update support for TBitmapLayer added.
TTransformation now inherits from TNotifiablePersistent.
Incorporated the Interlocked* functions in TBitmap32.Lock and TBitmap32.Unlock.
Redundant code clean up + better maintainability using central protected CopyMapTo and CopyPropertiesTo methods.
Added BlockTransferX routine for bitmap transfers with fixed-point coordinates (using linear interpolation).
CLX versions of all example projects added (no guarantee that all projects are 100% CLX-compatible).
Minor tweaks and speed enhancements.
What's new in version 1.8 beta?
Adaptive MicroTiles based repaint optimization system;
New resampler framework for custom implementations of different resampling methods;
Stretch filters are deprecated because of this new framework;
Several new reconstruction kernels for kernel-based resampling methods;
Synthetic imaging by using sampler classes;
Rasterization classes for performing sampling and rasterization;
Antialiasing by using regular and irregular super sampling methods;
Spatial convolution and morphological operations;
Vector maps, supporting .msh fileformat (useful for rasterizing/buffering transformations);
RasterizeTransformation auxiliary routine for convenient transformation rasterization;
Several new transformation classes (twirl, bloat, fish-eye and disturbance);
Fast transformations using TRemapTransformation;
New ordinal map classes for Boolean-, Word- and Integer-sized data elements;
TRubberbandLayer visual enhancements;
New BlendTransfer routine for blending two bitmaps using an arbitrary blend callback routine;
New draw mode, dmTransparent, for color key tranparency;
Improved performance in TPolygon32 rasterization routines;
New polygonal 2x and 32x antialiasing;
Help documents updated with new additional topics.
받아온 곳은...
http://graphics32.org/wiki/pub/page/Main/Release
|
TImgView32의 Bitmap 속성으로 들어가려고 하면
Error reading AlphaSheet->ExplicitLeft: Property ExplicitLeft does not exist.
에러도 나오고.. 그리고 기존1.7버전이랑 좀 많이 틀려진거 같네요